Hart voor de zaak

Naar veelgestelde vragen

Ontmoet het team

Het persoonlijke verhaal achter deMBOzaak.

  •  

    Dineke van Voorthuijsen

  • Dineke van Voorthuijsen

    Leren gaat niet alleen over kennis. Het gaat ook over leren van elkaar (zelfkennis), uitvoer kunnen geven aan wat je weet (processen inrichten) en effectief een bijdrage kunnen leveren (verantwoordelijkheid nemen). Iemand zei eens: ‘In de natuur is groei de enige manier van (over)leven.’ Ik houd van frisse ideeën – en om daar op een doelgerichte en creatieve manier vorm aan te geven.

  • Meer info

    Functie:

    Opleidingsmanager | Beleidsadviseur

    Gestart:

    Juni 2011

  •  

    Gerke van Kooten

  • Gerke van Kooten

    Kwalitatief goed onderwijs bestaat voor mij uit verschillende onderdelen. Ten eerste moeten vakken aansluiten bij de behoeften en wensen van het bedrijfsleven. Door praktijkgerichte docenten en een opleidingsprogramma waarbij rekening is gehouden met de beroepscontext, worden studenten opgeleid tot vaklui waar het bedrijfsleven op zit te wachten! Daarnaast moeten er gemotiveerde docenten zijn die de stof enthousiast over kunnen brengen. Dit om ervoor te zorgen dat de stof beklijft. Ook moet er ruimte te zijn voor een individuele aanpak. Door kleine klassen en één vast aanspreekpunt ontstaat er veel ruimte voor persoonlijke aandacht. Uit eigen ervaring, als docent in het voortgezet onderwijs, ervaar ik het belang en de kracht van kleine groepen. Studenten kunnen zich niet achter elkaar verschuilen, worden aangesproken als individu en worden daardoor meer uitgedaagd. Dit leidt ertoe dat studenten, jong en oud, op effectieve en betrokken wijze opgeleid worden.

  • Meer info

    Functie:

    Opleidingsmanager | Beleidsadviseur

    Gestart:

    Juni 2011

  •  

  • Alina van Rijn

    Als administratief medewerkster ondersteun ik deMBOzaak bij diverse werkzaamheden.
    Ik sta studenten te woord, maak administratieve stukken voor student en onderwijslocatie in orde. Een goede organisatie zorgt voor duidelijkheid en veiligheid. Hier hoop ik vanuit mijn functie aan bij te dragen.

  • Meer info

    Functie:

    Studentenadministratie

    Gestart:

    December 2014

  •  

    Bregje de Ruyter

  • Bregje de Ruyter

    Ik houd van aanpakken, ook als ik voor de klas sta. Gewoon samen dóén en daarvan leren. Dat past goed bij de doelgroep van deMBOzaak opleidingen. Ik werk zelf alweer 8 jaar in het praktijkonderwijs te Gouda. Daar werk ik als docent en als leerlingbegeleider, waarbij ik me vooral bezig houd met leerlingen die extra coaching nodig hebben. Mijn opleidingen kennen een krachtige combinatie in kennis en ervaring tot begeleiding en coaching. Ik heb een opleiding gedaan in het maatschappelijk werk en een opleiding tot docent in de 2e graad behaald. Het helpt me het beste uit studenten te halen. Ik sta voor een kwalitatieve coaching die leidt tot een maximaliseren van leermomenten in de praktijk voor leerling en deelnemer.

  • Meer info

    Functie:

    Lid Examencommissie

    Gestart:

    Januari 2012

  •  

    Mari-Janne de Jong

  • Mari-Janne de Jong

    Ik ben werkzaam als fiscalist op de nationale adviespraktijk van Grant Thornton Amsterdam. Ik bedien daar met veel plezier een zeer gevarieerd klantenbestand, waarbij mijn kennis en kunde voortdurend op de proef worden gesteld. Ik merk dat het zwaartepunt van onze advisering in deze tijd steeds meer bij het ‘in control’ zijn van klanten komt te liggen. Deze behoefte naar grip werkt ook door op mijn eigen manier van werken. Het managen van tijd, werkzaamheden en processen, waarbij het overzicht wordt behouden en waaruit een heldere communicatie kan ontstaan, zijn hiervoor erg belangrijk. Met deze pijlers probeer ik ook mijn rol als lid van de examencommissie in te vullen, en bouw ik mee aan een betrouwbare en een kwalitatief hoogstaande organisatie.

  • Meer info

    Functie:

    Secretaris examencommissie

    Gestart:

    Januari 2012

  •  

    Monique Monsma

  • Monique Monsma

    Als arbeidsjurist ben ik werkzaam bij een rechtsbijstandverzekeraar. Om een cliënt zo goed mogelijk bij te staan, dien je niet alleen de juiste soort wet- en regelgeving toe te passen. Het dient daarnaast ook werkbaar te zijn voor de cliënt in de praktijk. Het is daarom belangrijk dat je op elke casus dient te anticiperen met een flinke dosis logisch verstand. Deze aspecten zijn niet alleen belangrijk in mijn werk, maar ook relevant voor de rol als voorzitter van de examencommissie. Op die manier ben ik van mening dat de kwaliteit voor de leerling wordt gewaarborgd.

  • Meer info

    Functie:

    Voorzitter examencommissie

    Gestart:

    Januari 2012

  •  

    Sander Koning Labadie

  • Sander Koning Labadie

    Kwaliteitsborging is de basis voor klanttevredenheid en daarmee het bestaansrecht van een bedrijf. Na een opleiding als docent Maatschappijleer ben ik aan de Universiteit van Amsterdam afgestudeerd als beleidswetenschapper. Hierna heb ik specifiek op Food gerichte Quality control trainingen gevolgd en volg ik de opleiding Nemas Kwaliteitsmanagement. In mijn huidige functie van kwaliteitsmanager bij een ambachtelijk worstmakerij ben ik elke dag bezig met het plannen, bewaken en verbeteren van de kwaliteit van de werkprocessen. Met mijn achtergrond in onderwijs en kwaliteitsbewaking vind ik het dan ook bijzonder om bij te dragen aan de continue verbetering van het kwaliteitssysteem van deMBOzaak.

  • Meer info

    Functie:

    Externe deskundige

    Gestart:

    Januari 2013

  •  

    Rik Goedhart

  • Rik Goedhart

    Functie gaat boven vorm. De vormgeving is daarentegen minstens zo belangrijk. Mensen zien vaak in één oogopslag of ze ergens aandacht aan willen besteden of niet. Daarbij is het belangrijk dat een bezoeker zo goed mogelijk door de vormgeving gestuurd wordt naar de gewenste actie. Kortom; gericht communiceren met aansprekende vormgeving, dát is waar ik mij mee bezig houd.

  • Meer info

    Functie:

    Grafisch vormgever

    Gestart:

    Juli 2013

  • Laura Bikker

  • Laura Bikker

    De belangrijkste taak van een maatschappelijk werker is om mensen tot hun recht te laten komen in wisselwerking met hun omgeving. Vanuit die gedachte ben ik aan deMBOzaak verbonden als school maatschappelijk werker. Ik ben er om studenten te ondersteunen, informeren en adviseren bij psychosociale problemen. Je kunt dan denken aan: ingrijpende of vervelende gebeurtenissen die je hebt meegemaakt, financiële problemen, als het lastig is om keuzes te maken, vragen over alcohol en drugs, problemen in de thuissituatie, depressieve gevoelens, sociale vaardigheden, enzovoort. Samen met de student inventariseer ik de problemen. Daarna bespreken we welke hulp er nodig is en wie deze het beste kan bieden. Indien nodig verwijs ik door naar externe hulpinstanties. Zo heb ik een brugfunctie tussen de student, school en externe hulpverlening.

  • Meer info

    Functie:

    School maatschappelijk werker

    Gestart:

    September 2014